top of page

מרוקו האחרת!

למרות שמרוקו מתוירת רוב השנה, יש עדיין מקומות מרהיבים נסתרים מהעין של המטייל הממוצע והמסלולים הקלאסים של רוב קהל התיירים המגיעים לארץ הקסומה הזו.


המלצתי היא לעזוב את הטיולים השגרתיים ולהגיע לטיול עצמאי שבו תבקרו מקומות שילהיבו אותכם, פנינות חבויות למסע הבא שלכם במגראב (מרוקו).


דאמנאט: DEMNATE

למרגלות הרי האטלס הגבוהים, דאמנאט מוקפת בחלק מהנופים הכי ציוריים של מרוקו. זה מקום נהדר למסלולי הליכה בטבע. אחת האטרקציות המרכזיות כאן היא מערת הנטיפים והקשת הנקראת "אימי ניפרי" IMI N'IFRI. מערה זו היא ממש כמו שמורה לציפורים של האזור ומושכת הרבה אורתולוגים. תמשיכו משם עוד קצת למקום שנקרא IWARIDENE, ושם תוכלו להיחשף לשרידים של שבילים המזכירים כאילו דינוזאורים פסעו שם סביב סלעים אדומים.

העיר דאמנאט היא אחת מהערים הכי עתיקות בדרום מרוקו וב"מדינה" (העיר העתיקה), אפשר לחוות את מרוקו האותנטית דרך התושבים. בפעם הבאה או אם אתם מתכננים #טיוללמרוקו - דאמנאט חייבת להיות בליסט של הביקורים שלכם והחוויות.



מערות נטיפים
מערות נטיפים

קניפרה: KHENIFRA


בחלק הצפוני של מרכז מרוקו, העיר קניפרה ממוקמת בין הרי האטלס לנהר "אום אר רביע" OUM ER-RBIA. לחובבי טבע אני ממליץ לבקר בשמורת הטבע של קניפרה הנמצאת קרוב לעיר. השמורה מוקפת עצי ארז ואגמים מדהימים. אפשר גם לבקר במפלים באזור.




לאראצ'ה: LARACHE


ממוקמת לחופי האוקיינוס האטלנטי בצפון מערב מרוקו. בעבר הייתה מושבה ספרדית. בין הקירות הלבנים של הסמטאות הצרות של עיר זו, כדאי ללכת לאיבוד, זוהי דרך נהדרת להכיר את המקומיים ואיך הם חיים. העיר מאופיינת באומנות רחוב וזה מקום נהדר להירגע בו, במיוחד ב-JARDIN DR LIONS שם אפשר לצלם את כל הציורים המוצגים לאורך החומות של העיר.



אוג'דה: OUJDA


בצפון מזרח מרוקו קרוב לגבול עם אלג'יר, אוג'דה משלבת היסטוריה ומודרניות. זוהי עיר שלווה שנחשבת למקום מעולה להעביר בה כמה ימים רגועים ולעשות הליכות קלות סביב השווקים וה"מדינה". במקום יש פארק ידוע בקרב המבקרים הנקרא PARK LALLA AICHA. האטרקציות של העיר המרכזיות כוללות את השער הראשי שמוביל ל"מדינה", והשעון הגדול הנקרא LE HORLOGE הנמצא ב- BOULEVARD MOHAMMED V.



אל ג'אדידה: EL JADIDA


אל ג'אדידה נמצאת בחוף האטלנטי. למרות שהיא נחשבת כיעד לחופשה בקיץ בקרב המקומיים, העיר מושכת אליה יחסית הרבה תיירים. עיר עתיקה פורטוגזית זו בעלת אווירה מיוחדת, במיוחד אם תגיעו למבצר של מאזאגאן המוכר על ידי אונסק"ו משם תוכלו לתצפת על אוקיינוס ועל העיר. סגנון הבנייה בעיר מזכיר במעט את אירופה. כאן ישנה אטרקציה מעניינת סביב תעלות המים של העיר, כל יום תמורת תשלום של דולר בערך (10 דיראהם) אפשר להיכנס לאזור מתחת לתעלות ולהתפעל. החופים באזור יכולים להיות מאוד עמוסים במקומיים בעיקר בתקופות החגים המקומיים בקיץ. אם תתרחקו מעט תוכלו למצוא חופים יותר מבודדים ושקטים יותר.



וואזאן: OUEZZANE


וואזאן ממוקמת בצפון מרוקו, ולמי שמחפש היסטוריה דתית ותרבות מומלץ להגיע. ללא ספק, העיר בעבר קיבלה יחס כמרכז הרוחניות של מרוקו. יהודים מרוקאים מבקרים את קבר הצדיק אולי החשוב ביותר רבי עמרם בן דיוואן הקבור כאן, ובתקופת ההילולה שלו בל"ג בעומר המקום הומה במטיילים ישראלים ויהודים מהעולם. צדיק זה נחשב היה לעושה ניסים. האזור שהיה יהודי פעם מזכיר במעט טעם אנדולוסי. וואזאן גם חשובה למוסלמים, והרבה מגיעים למסגד מולאי אבדולה הנמצא כאן.


סאפי: SAFI


עיר נמל פורטוגזית לשעבר בחוף האטלנטי. היא מחולקת לאזור ישן וחדש. באזור החדש יש שרידים של קתדרלה פורטוגזית ובתי קיט על החוף לנופשים. האזור הישן הבתים יותר מסורתיים וניתן לראות כאן גם חנויות של קדרים המוכרים את תוצרתם המרהיבה.


כדאי לתצפת על העיר מאזור COLLINES DES POTIERS, שם גם אפשר לראות איך הקרמיקה מיוצרת. יש שני מבצרים פורטוגזים בעיר- DAR AL BAHAR ו- KECHLA. החופים כאן מושכים חובבי גלישה רבים בשל הגלים החזקים. העיר ידועה בתור הכנת הטאג'ין סרדינים הגדול ביותר בעולם בשנת 1999, והטאג'ין ממוקם במרכז העיר.


אל גבחא: EL JEBHA


עיירת נמל קטנה בצפון מרוקו בין הים התיכון להרי הריף. במבט ראשון העיר המאובקת עשויה להותיר רושם לא מיוחד, שיט בסירה מגלה נופים מדהימים של הנמל והמפרץ עם ההרים ברקע.




אולידיה: OUALIDIA


מוכרת בקרב המקומיים כיעד לחופשה בתקופת הקיץ בחוף האטלנטי. רצועת החוף כאן מאוד מיוחדת ומלבד להירגע בחופים וליהנות מהחול והמים, האזור שוקק מסעדות שידועות בעיקר בצדפות שהן מגישות שנחשבות למעדן מקומי.

בתקופות האביב והסתיו אפשר לראות באזור המון סוגים שונים של ציפורים ואף פלמינגו.


פינט: FINT


נווה מדבר קרוב לעיר הסרטים של מרוקו "ווארזאזאת". נמצאת בקצה הרי האטלס. משמעות השם הוא חבוי בשפת אמאזיר של הברברים, מה שלבדו מושך לכאן מבקרים. מוקפת בעצי דקל ופרי היוצרים צל שמקל על החום הרב בעונה החמה. הנוף הירוק והסלעים השחורים יחד עם הנוף המדברי יוצר תמונה מאוד מיוחדת.


סאטאת: SETTAT


ממוקמת בחצי הדרך בין מרקש לרבאט, העיר סאטאט מושכת שחקני גולף וידועה במגרשי הגולף הכי יפים במרוקו. יש פה מורשת של רכיבת סוסים עם פסל של סוס גדול המוצג בגאווה בלב ליבה של העיר בצמוד למסלול מרוץ סוסים.


אימוזאר: IMOUZZER


לא רחוק מאגאדיר, הכפר הברברי הקטן אימוזאר שומר סוד, אחד המפלים הכי מרשימים בכל מרוקו!. ההגעה למקום הוא דרך העמק שנקרא "פרדייז ואלי". לאחר מסלול הליכה קצר של כחצי שעה מגיעים לבריכות הראשונות, ולאחר עוד כחצי שעה לבריכה הגדולה. בבריכה הגדולה הרבה אנשים קופצים למים ושוחים, משתזפים על הסלעים והולכים ברגל בסביבה.



פרט לאלה, יש עוד הרבה מקומות נסתרים במרוקו שאפרט עליהם בהמשך.


כתב: אלעד דזי.

665 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page